تجهیزات آتش نشانی – آتشران

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی
بسیاری از افراد بر این باورند که تنها با یک بار خرید کپسول آتش نشانی می‌توانند در هر زمانی که خواستند از آن استفاده کنند. بر خلاف تصور آنها این عمل امکان پذیر نیست و ممکن است شارژ کپسول تمام شده باشد.
بررسی و شارژ کپسول اتش نشانی یکی از مهمترین عواملی است که نباید آن را نادیده گرفت. برای اطمینان از عملکرد آن باید اطلاعات بیشتری در رابطه با زمان شارژ مجدد آن کسب کنیم. ما در این مقاله به بررسی زمان شارژ کپسول های آتش نشانی و انواع خاموش کننده های آتش می‌پردازیم.

 

علت شارژ مجدد کپسول های آتش نشانی

یکی از محصولات آتش نشانی و دفاعی در برابر آتش سوزی کپسول های آتش نشانی هستند. فرض کنید از زمان خرید کپسول، یک یا دو سال گذشته و در حال حاضر یک آتش سوزی رخ داده است. اگر از زمان شارژ کپسول آتش نشانی خود اطلاع ندارید و از زمان خرید آن تا به امروز آن را چک نکرده‌اید امکان دارد که کپسولتان شارژ نداشته باشد. کپسول های آتش نشانی نیاز به تعمیر و یا تعویض هستند طبق یک زمان مشخص باید نسبت به شارژ بودن و یا نبودن کپسول آتش نشانی خود اطمینان حاصل فرمایید و نسبت به شارژ آن سریعا اقدام فرمایید.

 

شارژ انواع کپسول های آتش نشانی

شارژ کردن کپسول های اطفاء حریق خیلی اهمیت دارد و برای سرویس و نگهداری آن باید زمان بندی کنیم و اقدامات لازمه را انجام دهیم. یکی از موارد ایمنی در مقابل آتش سوزی فرایند شارژ کپسول های آتش نشانی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ به طور مثال برای شارژ کپسول آتش نشانی co2 شما می‌توانید در بازه های زمانی یک ماهه، شش ماهه و یک ساله این کار را انجام دهید.

بهترین زمان شارژ کپسول‌ آتش نشانی

– پس از هر بار استفاده شارژ کنید: اگر محتویات خاموش کننده حتی به مقدار کمی هم خالی رشود فشار مخزن داخلی آن کاهش می یابد به همین دلیل باید مجددا شارژ شود تا فشار سیلندر افزایش یابد که قدرت خاموش کردن را تضمن کند.

 

– به صورت برنامه ریزی شده: خاموش کننده حتی اگر استفاده هم نشود به دلیل نشتی هایی که امکان دارد داشته باشد با گذشت زمان فشار سیلندر را کاهش می دهد. با توجه به نوع کپسول آتش نشانی خود باید بررسی کنید که چه زمانی باید شارژ مجدد آن انجام شود.

 

– هر زمانی که فشار سنج سیلندر کپسول آتش نشانی کاهش پیدا کند: دلایل زیادی برای افت فشار آنها وجود دارد ولی با یک بازرسی دوره ای می توانید از سالم بودن و یا نیاز به شارژ مجدد کپسول خود مطمئن شوید.

زمان شارژ کپسول آتش نشانی co2

به طور معمول کپسول های آتش نشانی به صورت ماهانه مورد بازرسی قرار می‌گیرند و به صورت سالانه شارژ می‌شوند، اما کپسول های CO2 هر 6 ماه باید مورد بازدید قرار بگیرند و هر 2 سال یکبار نیاز است که شارژ شوند.

 

بیشتر بخوانید: اسپرینکلر چیست؟

 

شارژ کپسول آتش نشانی توسط متخصصین

شارژ کردن کپسول آتش نشانی کاری نیست که خودتان بتوانید نسبت به شارژ آن اقدام کنید. برای شارژ کردن آن باید از تخلیه شدن کامل، تست فشار مخزن، میزان شارژ صحیح از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر هر یک از موارد گفته شده به درستی انجام نشود امکان دارد کپسول اطفاء حریق به خوبی کار نکند و حتی امکان دارد که به کل از کار بیفتد.
به همین دلیل بهتر است که این کار توسط فرد با تجربه و متخصص که دانش کافی در این رابطه دارد انجام شود. در این صورت شما با اطمینان کامل میتوانید از خاموش کننده خود استفاده نمایید.
در صورتی که علاقه‌مند به آموزش استفاده از کپسول آتش نشانی هستید در قسمت مقالات سایت آتشران درباره آموزش و نکات آن به طور مفصل توضیح داده‌ایم.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *