تجهیزات آتش نشانی – آتشران

خرید کپسول آتش نشانی خودرو | بهترین کپسول آتش نشانی خودرو

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

بسیار مهم است که شما بهترین کپسول آتش نشانی خودرویی را همیشه در ماشین خود داشته باشید چراکه نمی‌دانید چه زمانی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. ظرفیت کپسولهای آتش نشانی خودرو همانند کپسولهای آتش نشانی معمولی است و تنها تفاوتی که دارند جمع و جورتر بودن آنهاست و اینکه فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.
اتومبیل ها تنها مکانی نیستند که باید در آن‌ها از کپسول خاموش کننده استفاده کنید. باید در ون، کامیون و …. این وسیله وجود داشته باشد.

انواع حریق در خودرو

 

انواع حریق در خودرو

 

سه نوع عمده آتش سوزی در خودرو، ون یا موارد دیگر عبارتند از:

آتش سوزی کلاس A

این نوع حریق عمدتا در اثر موادی همچون چوب، کاغذ، پارچه و …. ایجاد می‌شود. این نوع حریق کمترین میزان خطر در خودرو را دارد.

آتش سوزی کلاس B

بنزین، گازوئیل، گریس و سایر مایعات قابل اشتعال/قابل احتراق عواملی هستند که باعث آتش سوزی کلاس B می‌شوند. این نوع حریق در صورتی که به موقع مهار نشود بسیار خطرناک است و احتمال خسارات مالی و جانی وجود دارد.

آتش سوزی کلاس C

این نوع حریق ناشی از گازهای قابل اشتعال است که بسیار خطرناک است.
کپسول های آتش نشانی پودر خشک برای مقابله با همه این نوع آتش سوزی ها مناسب هستند، بنابراین منطقی است که هر کجا بروید یکی با خود داشته باشید.

 

کپسول آتش نشانی

 

برای مشاوره در زمینه خرید کپسول آتش نشانی خودرو با کاشناسان ما تماس بگیرید:

١٨٨٨ ٨٨٦٨ (خط ویژه)

 

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

آتش سوزی در خودرو در اثر تصادف و یا نقص فنی که این روزها خیلی شاهد آن هستیم یکی از مشکلاتی است که می‌تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد در نتیجه وجود کپسول اطفا حریق مناسب خودرو بسیار اهمیت دارد و می‌تواند وضعیت بوجود آمده را کنترل کند. حالا این که بهترین کپسول آتش نشانی برای خودرو کدام است نکته ایست مهم‌تر که می‌خواهیم به آن بپردازیم اما قبل از آن عواملی که باعث بروز آتش سوزی ماشین می‌شود را بررسی می‌کنیم.

 

 

مهمترین دلایل آتش سوزی خودرو

 

مهمترین دلایل آتش سوزی خودرو

 

برای اینکه یک کپسول مناسب برای اتومبیل انتخاب کنیم ابتدا باید نوع آتش سوزی هایی که برای خودرو اتفاق می‌افتد را بررسی کنیم که در کدام یک از دسته بندی های حریق قرار می‌گیرد.

  • نشت در سیستم سوخت رسانی
  • نقص در سیستم الکتریکی خودرو
  • چکه کردن و ریختن مایعات خودرو
  • داغ شدن بیش از حد موتور و مبدل کاتالیستی خودرو
  • نقص در طراحی خودرو
  • تصادفات خودرو
  • نگهداری ضعیف خودرو

در صورتی که احتمال می‌دهید خودرو شما دارای مشکلی مانند نقص در سیستم برقی خودرو است که می‌‍توانید آن را برطرف کنید بهتر است قبل از بروز حادثه این کار را انجام دهید.

اما کپسولی که برای خودرو می‌تواند مناسب و ایده آل باشد کپسول پودر و گاز ۱ یا ۲ کیلوگرمی است. این کپسول‌ها فضای کمتری اشغال می‌کنند و سبک نیز هستند و در زمان حریق به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید علاوه بر این بسیار مقرون به صرفه هستند. زمان تخلیه کپسول آتش نشانی پودر و گاز 1 کیلوگرمی حدود 6 ثانیه است و کپسول 2 کیلوگرمی به صورت متوسط در 10 ثانیه تخلیه می‌شود. اگر چه ممکن است کپسول های آتش نشانی با وزن کمتر هم در بازار موجود باشد اما ممکن است برای خاموش کردن آتش چندان موثر نباشند.

برای خودروهای نیمه سنگین و وانت ها نیز، کپسول اتش‌نشانی ۲ یا ۳ کیلویی انتخاب مناسبی است. برای وسایل نقلیه سنگین‌تر نظیر کامیون‌ها، بسته به اندازه آن‌ها و نوع باری که حمل می‌کنند، کپسول های آتش نشانی با وزن بیشتر نظیر خاموش کننده ۶ کیلویی پودر و گاز و یا خاموش کننده ۱۲ کیلویی پودر و گاز توصیه می‌شود. اما در کل توجه داشته باشید که مقررات خاصی برای تهیه این وسیله در کامیون ها وجود دارد.

خرید کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

انتخاب و خرید کپسول آتش نشانی برای خودرو ممکن است برای بعضی از افراد دشوار باشد و نتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند، شما به راحتی می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان ما و اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی این کار را انجام دهید و از خطرات احتمالی که ممکن اتفاق بیفتد جلوگیری کنید.

 

برای مشاوره در زمینه خرید کپسول آتش نشانی خودرو با کاشناسان ما تماس بگیرید:

١٨٨٨ ٨٨٦٨ (خط ویژه)

 

محل نصب کپسول آتش نشانی در خوردو

محل نصب کپسول آتش نشانی در خوردو

 

این وسیله باید در محلی قرار گیرد که دسترسی به آن آسان باشد تا در مواقع لزوم بتوان به سرعت به آن دسترسی داشت و از آن استفاده نمود. یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرار دادن کپسول خودرو زیر صندلی شاگرد و یا زیر داشبورد است به این ترتیب راننده و سرنشینان خودرو امکان دسترسی آسان به آن را دارند.

در صورتی که امکان قرار دادن کپسول در داخل خودرو نباشد می‌توان آن را در صندوق عقب ماشین قرار داد. این کار باعث می‌شود که در موقع حادثه مجبور به پیاده شدن از ماشین شوید. به این معنی که اگر شرایط طبق برنامه پیش نرود، موقعیت بهتری برای واکنش سریع دارید. وقتی نوبت به خاموش شدن آتش می‌رسد، نباید کلاه کاپوت را کاملاً باز کنید زیرا جریان اکسیژن باعث تشدید سریع آتش می‌شود. در عوض فقط آن را باز کنید و خاموش کننده را از طریق شکاف‌های کوچک اسپری کنید.

در صورتی که قصد تهیه و خرید ماشین آتش نشانی دارید مجموعه آتشران در این زمینه به شما راهنمایی می‌کند تا خریدی امن را داشته باشید.

بهترین کپسول آتش نشانی خودرو

پیشنهاد آتشران کپسول آتش نشانی پودر خشک یا ABC است، زیرا با آن می‌توان انواع حریق ایجاد شده توسط انواع مواد پلاستیکی موجود در کابین خودرو و یا مایعات قابل اشتعال مانند بنزین و گازوئیل را خاموش نمود. البته از کپسول فوم آتش نشانی هم می‌توان برای خودرو استفاده کرد اما یکی از معایبی که این نوع کپسول دارد این است که احتمال اینکه فوم دچار یخ زدگی شود وجود دارد.
بعضی از کشورهای اروپایی قوانینی در مورد حمل کپسول های آتش نشانی دارند بنابراین اگر قصد سفر به این کشورها را دارید حتما قوانین آن‌ها را بررسی کنید. فقط با صرف هزینه ای اندک می‌توانید به صرفه‌جویی در هزینه خسارات احتمالی کمک کنید. همچنین جان خود و مسافران را نجات دهید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *