تجهیزات آتش نشانی – آتشران

سیستم اعلام حریق چیست؟

سیستم اعلام حریق چیست؟

آتش یکی از خطرناک ترین رویدادهای ممکن است؛ در هر نقطه از  جهان، هر دقیقه هر روز ممکن است اتفاق بیفتد. در حالی که آتش در بعضی موارد می تواند دوست ما باشد، می‌تواند بدترین دشمن ما نیز باشد. آتش، مخرب است و دود ناشی از آتش یک فضای سمی و خطرناک ایجاد می کند. تشخیص سریع آتش و کنترل آن می‌تواند چندین هزار زندگی، اموال و هزاران صدمات جبران ناپذیر را نجات دهد.

امروزه زمینه تشخیص آتش سوزی پیشرفته شده است، به طوری که سیستم های اعلام حریق تشخیص دود و حرارت و دستگاه های هشدار دهنده، برای حفظ ایمنی زندگی، ترکیب شده اند. هدف از سیستم اعلام حریق اتوماتیک تشخیص وقوع، هشدار دادن به کنترل پنل و مقامات مناسب و اطلاع دادن به اشخاص برای هرگونه اقدام است.

 

 

سیستم های اعلام حریق (سیستم های تشخیص آتش سوزی)

 

سیستم اعلام حریق امروزه شامل  کنترل پنل می باشد (این مغز سیستم است و می‌تواند تصمیم گیری های سریع را انجام دهد ) دستگاه های تشخیصی شامل دتکتور دودی و دتکتورهای حرارتی و همچنین دتکتور های ترکیبی حضور کوچکترین ذرات دود و یا حرارت را تشخیص می‌دهند و سپس به مغز سیستم ارسال می کنند تا کنترل پنل اعلام حریق تصمیم بگیرد در مورد بروز این مشکل به وسیله زنگ اعلام حریق سریعاً هشدار دهد.

شایان ذکر است :

سیستم های اعلام حریق ، مانند هر دارایی دیگر، طول عمر 10 تا 15 سال دارد. پس از 15 سال دیگر قابل اعتماد نیست و ممکن است برای تعمیر آن قطعات مورد نیاز موجود نباشد؛

جهت اطلاع از قیمت فایرباکس کلیک کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *