تجهیزات آتش نشانی – آتشران

جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آتش سوزی

جلوگیری از خسارات ناشی از آتش سوزی

آتشران تولید کننده جعبه های آتش نشانی
عرضه کننده انواع کپسول آتش نشانی و تجهیزات اعلام و اطفا حریق

میزان حوادث طبیعی در کشور پهناور ایران که همواره در معرض حوادث غیر مترقبه فراوانی قرار دارد، باعث شده تا کشور ما را جزء یکی از آسیب‌پذیرترین کشور‌های جهان قرار داده به طوری‌که سالانه بخش قابل توجهی از بودجه کشور صرف جبران خسارات ناشی از این حوادث می شود.

در سالهای اخیر وقوع حوادث طبیعی متعدد از جمله آتش‌سوزی ، زلزله‌ای مهیب ، سیل‌های روان، طوفان‌های فصلی، خشکسالی رانش‌های مکرر زمین، برف سنگین، یخبندان، سرمازدگی گسترده، بهمن و سایز حوادث طبیعی گوناگون در کشور باعث شده است که ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر جهان از لحاظ رخداد حوادث طبیعی محسوب شود.

 

خسارات ناشی از آتش سوزی

 

راه‌های جلوگیری از خسارات ناشی از آتش سوزی

 

علاوه بر این حوادث، وقوع حوادث ناشی از خطاهای انسانی همچون آتش سوزی‌های منازل و اماکن تجاری، تصادفات جاده ای و حوادث ترافیکی، انفجارات، خفگی ناشی از گاز گرفتی، حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و نداشتن تجهیزات آتش نشانی مناسب (مانند جعبه آتش نشانی و کپسول آتش نشانی) در منزل یا محل کار که در همه آنها به نحوی عدم رعایت نکات ایمنی و دخالت بشر مشهود است و باعث و بانی خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری است، به طور مرتب در کشور مشاهده می شود.

 

 

در میان این حوادث شاید آتش سوزی‌های بزرگ در کلان شهرها از همه چشمگیر‌تر باشد و خسارت جانی و مالی ناشی از این حوادث بیانگر آن است که خطرات حوادث انسانی از شمال تا جنوب کشور گسترده شده است؛ اما سوال اساسی این است که آیا امکان جلوگیری و یا به حداقل رساندن دامنه خسارات این چنین حوادثی وجود دارد؟!

برای اینکه اهمیت موضوع بیشتر روشن شود شاید لازم باشد تا نگاهی گذرا به میزان حوادث طبیعی و حوادث انسان ساز و خسارات ناشی از آن داشت؛ با نگاهی به آمار می توان دریافت که در کشور به طور متوسط سالیانه 1500 تا 2000 حادثه غیر مترقبه طبیعی و کوچک و بزرگ در کشور رخ می دهد. اگر به این اعداد، تعداد حوادثی که انسان با بی احتیاطی در آن نقش دارد نیز اضافه کنیم، این آمار به نحو قابل توجهی افزایش یافته و به عبارتی بسیار افزونتر می شود.

 

خرید تجهیزات آتش نشانی با قیمت مناسب = کاهش شدید خسارت آتش سوزی

 

طول عمر و قدمت اماکن مسکونی و تجاری در برخی از نقاط شهری و روستایی استان‌ها، ساخت و سازهای غیر استاندارد، عدم رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازها عدم پیش بینی ابزار و امکانات و تجهیزات آتش نشانی و ایمنی در اماکن و یا حتی عدم آشنایی با نحوه استفاده از تجهیزات آتش نشانی، سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی در منزل و محل کار و بسیاری از موارد دیگر همگی به نحوی از عوامل موثر در ایجاد حوادث انسانی به خصوص آتش سوزی و تشدید آن هستند.

اگرچه حوادث آتش سوزی آثار وحشتناکی دارد و خسارت‌ها و صدمه‌های اقتصادی و جانی ناشی از آتش سوزی بسیار بالاست اما بخشی از آن با توجه به قرار گرفتن آن در محیط انسانی و همچنین پیشرفت‌های حاصل از تحقیقات مختلف در زمینه تولید و ساخت تجهیزات آتش نشانی و ضد حریق قابل پیشگیری و یا حداقل جلوگیری از گسترش و در نهایت کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی های ساختمانی است.

در این میان می‌توان به استفاده از تجهیزات آتش نشانی همچون جعبه‌های آتش نشانی، کپسول آتش نشانی، سیستم‌های اعلام حریق و اطفا حریق و همچنین مقرراتی اشاره کرد که سازندگان را مجاب به استفاده از تجهیزات ایمنی و آتش نشانی می کند؛ با ارتقای مقررات ساخت و ساز و منطبق کردن آن با قوانین جهانی می‌توانیم خدمات فنی و مهندسی را به گونه ای ارائه کنیم که از خطرات ناشی از حوادث مختلف و آتش سوزی جلوگیری شود و یا خسارات جانی و مالی آن را به حداقل برساند.

 

مطلب مرتبط: راهنمای جامع نصب و لوله کشی جعبه ی آتش نشانی

 

از سوی دیگر، دانش، تخصص و تولید داخلی نیز می‌تواند در ایجاد زمینه‌ای برای استفاده بیشتر از محصولات و تجهیزات آتش نشانی به جهت ایمنی و اطمینان خاطر می‌تواند موثر باشد؛ به طور مثال استفاده از جعبه‌های آتش نشانی که نقش مهی در اطفاء حریق فوری و کاهش خسارت جانی و مالی در یک آتش سوزی دارد و با بهره گیری از توان تولید‌کنندگان داخلی مانند شرکت آتشران که محصولات قابل رقابت با سایر کشور‌ها را با افتخار در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد می‌تواند راه گشا و چاره ساز باشد.

 

کافی است با مشاوران و کارشناسان آتشران تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی‌ها برای خرید بهترین تجهیزات ایمنی و آتش نشانی به شما ارائه شود.

تلفن مشاوره: 02188681888 (خط ویژه)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *