تجهیزات آتش نشانی – آتشران

تجهیزات آتش نشانی مورد نیاز برای اطفای حریق در ساختمان‌های در حال ساخت

اطفا حریق در ساختمان‌های در حال ساخت

به دلیل نبود تجهیزات اعلام و اطفا حریق در ساختمان‌های در حال ساخت و نبود جعبه آتش نشانی در آن‌، در صورت بروز حادثه آتش سوزی در این اماکن، خاموش کردن آتش چالش مهمی پیش خواهد آورد. برای کاهش خسارت آتش سوزی و اطفا آن در همان مراحل اولیه نیاز است تا هر ساختمانی که در حال ساخت است از یکسری استانداردها و تجهیزات ایمنی استفاده نماید. در این مقاله آتشران به تشریح این موارد خواهیم پرداخت.

 

سیستم استند پایپ

در ابتدا می‌بایست یک سیستم استند پایپ موقت یا دائم در یک ساختمان تحت ساخت طبق نظرات مقامات مسئول بر اساس الزامات فراهم شود. همچنین رایزرهای این استند پایپ‌ ها باید مشخص و قابل دسترس برای لوله‌های واحد حریق خارج از ساختمان در سطح خیابان باشند.

لوله‌ها و ساپورت لوله‌ها

بعد از آن به بحث لوله‌ها می پردازیم. در نظر داشته باشید اندازه لوله‌ها، شیرهای شیلنگی، شیلنگ آتش نشانی ایرانی، منبع آب و جرئیات دیگر ساختمان بر اساس استاندارد باشد. علاوه بر آن باید برای رایزرهای هریک از طبقات ساپورت کافی در نظر گرفت.

 

 

شیرهای شیلنگی

باید حداقل یک شیر شیلنگی در هر طبقه فراهم شود. شیرهای شیلنگی در تمام اوقات بسته باشند و از آن‌ها در برابر آسیب‌های مختلف، حفاظت شود.

تامین لوله کشی سیستم

در نظر بگیرید رایزرهای استند پایپ برای طبقات فوقانی امتداد یابند و در بالاترین نقطه به سرپوش مجهز شوند. همچنین رایزرهای استند پایپ موقت تا تکمیل شدن رایزر استند پایپ جدید در سرویس باقی بمانند.

 

 

استفاده از پمپ‌های آتش نشانی

وقتی ساخت یک ساختمان به ارتفاعی رسید که فشار شبکه آبرسانی عمومی کافی نباشد بایستی پمپ های آتش نشانی موقت یا دائم نصب شوند تا حفاظت را برای بالاترین سطح فراهم کنند.

حفاظت شیرهای شیلنگی و لوله های واحد حریق

می‌بایستی درپوش‌ها و سرپوش‌های رزوه‌ای شیرهای شیلنگی و لوله‌های واحد حریق نصب شوند و از آن‌ها در مقابل آسیب فیزیکی محافظت شود.

 

  تلفن مشاوره آتشران: 

  ١٨٨٨ ٨٨٦٨ (خط ویژه) 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *